Video-based Mobile Learning in EFL’s Writing

Imelda Imelda

Abstract


Abstract: The development of ICT has been recognized as an important aspect in today’s EFL classroom. Due to the low achievement of Indonesian EFL’s writing, video-based mobile learning is believed to be able to enhance the students’ writing skill. The flexibility and the practicality of mobile learning through video project offer a solution to English teachers in facilitating the students’ language learning and fostering the students’ engagement in authentic – real life context at their interests. This paper aims at presenting the literature review on the benefits of video-based mobile learning and its implementation in EFL’s writing.

Abstrak: Perkembangan informasi komunikasi dan teknologi atau dikenal dengan singkatan ICT telah diketahui memiliki pengaruh penting terhadap pengajaran bahasa Inggris sebagai bahasa asing. Metode videod-based mobile learning dianggap mampu meningkatkan ketrampilan menulis bahasa Inggris siswa Indonesia yang rendah. Fleksibilitas dan kemudahan penerapan metode mobile learning melalui proyek video memberikan solusi kepada pengajar bahasa Inggris untuk memfasilitasi dan mendorong peran serta siswa dalam pembelajaran yang autentik dan nyata sesuai minat mereka. Artikel ini bertujuan untuk menyajikan tinjauan pustaka tentang manfaat video-based mobile learning serta penerapannya dalam pembelajaran menulis siswa EFL.

Keywords


mobile learning; video project; EFL writing skill; writing process approach



Copyright (c) 2019 Jurnal Pendidikan Humaniora

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


Jurnal Pendidikan Humaniora

Education Journal Of Social Sciences

Graduate School Of Universitas Negeri Malang

Lisensi Creative Commons

JPH is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License