FAKTOR-FAKTOR YANG MENENTUKAN TINGKAT PENERAPAN HASIL PENDIDIKAN PELATIHAN PENDIDIK PAUD

Kentar Budhojo

Abstract


Abstract: The Research focuses on the development of problem-based methods in a unified course of Socio-Cultural Understanding the foundations of counseling and Non Self Testing. The development phase involves the development of materials, expert validation, and field testing. The results showed that both experts and potential users of the material giving a positive comment on the suitability of the method and usefulness of the material. The first revision done on time allotment, clarity of instructions, and formatting achievement. Field test results showed that the materials were good in terms of student engagement, instructional methods, and evaluation, as indicated by student achievement of 82.33 from the 1-100 range. Based on these findings, the second revision divokuskan the clarity of the language and appearance of modules.
Abstrak: Penelitian ini memfokuskan pada pengembangan menggunakan metode problem-based di sebuah kursus terpadu Sosial-Budaya yayasan konseling dan Pemahaman Diri Non Testing. Tahap pengembangan melibatkan pengembangan materi, validasi ahli, dan pengujian lapangan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa baik ahli dan calon pengguna bahan memberikan komentar positif terhadap kesesuaian metode dan kegunaan bahan. Pertama revisi dilakukan pada penjatahan waktu, kejelasan instruksi, dan format prestasi. Hasil pengujian lapangan menunjukkan bahwa bahan-bahan yang baik dalam hal keterlibatan siswa, metode pembelajaran, dan evaluasi, seperti ditunjukkan oleh prestasi belajar siswa dari 82.33 dari 1-100 jangkauan. Berdasarkan temuan ini, revisi kedua divokuskan pada kejelasan bahasa dan penampilan modul.  

Keywords


School Environment, Education and Training , Educator PAUD