INDIKATOR PRODUKTIVITAS KERJA GURU SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN

Tri Atmadji Sutikno

Abstract


Productiviy of the teacher viewed at the learning plan, carry out learning activities, conduct assessment of learning process, test and final exam, conduct an analysis of daily test results, develop and execute improvement and enrich­ment programs, mentor to other teachers in the learning process; making tools lessons/ teach­ing aids, following the development and popularization activities of the curri­culum, make notes about the progress of students learning outcomes. The productivity of teachers is also seen from the research, writing articles, scientific forums, and training.

Guru dituntut untuk selalu produktif dalam proses pembelajarannya. Pro­duk­tivi­tas guru dilihat dari peren­canaan pembelajaran, melaksanakan kegiatan pem­bel­ajar­­­an, melaksanakan kegiatan penilaian proses belajar, ulangan dan ujian akhir, melaksana­kan analisis hasil ulangan harian, menyusun dan melaksanakan program perbaikan dan pe­ngayaan, mem­bimbing kepada guru lain dalam proses pembelajaran; membuat alat pelajaran/alat peraga, mengikuti kegiatan pengembangan dan pema­syarakatan kurikulum, membuat catatan tentang kemajuan hasil belajar anak didik. Produktivitas kerja guru juga dilihat dari penelitian yang dilakukan, menulis artikel, dan keikutsertaan dalam forum ilmiah, serta pelatihan.


Keywords


produktivitas kerja; sekolah menengah kejuruan

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.17977/tk.v32i1.3083

Jurnal Teknologi, Kejuruan, dan Pengajarannya
ISSN 2477-0442 (online)
Email: teknologikejuruan.ft@um.ac.id

Jurnal Teknologi, Kejuruan, dan Pengajarannya is indexed by: 

          

 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License                                                                                           

 

Flag Counter      View My Stats