EVALUASI PELAKSANAAN PENDIDIKAN PADA KOMPETENSI KEAHLIAN TEKNIK GAMBAR BANGUNAN DI UPT SMK
Abstract
Competency Evaluation of Engineering Education in Building the Image in UPT SMK Negeri 1 Kalianget Sumenep. The purpose of this study was to determine: (1) the quality of student input, (2) the implementation of learning, and (3) student achievement Skills Competency Architecture Engineering. The study design used is descriptive research. The study population was the implementation of learning in Architecture Engineering Skills Competency Unit of SMK Negeri 1 Kalianget Sumenep. The samples were Class XII Skills Competency Architecture Engineering. Data collection tool is questionnaire and documentation, and analyzed using descriptive statistics. The results of the study as follows: (1) the quality of student input by the National Examination junior in the category quite well, (2) the implementation of learning quite well in the category, and (3) students' achievement in the category quite well.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan: (1) kualitas input siswa, (2) pelaksanaan pembelajaran, dan (3) prestasi belajar siswa Kompetensi Keahlian Teknik Gambar Bangunan. Rancangan penelitian yang digunakan adalah penelitian deskriptif. Populasi penelitian adalah pelaksanaan pembelajaran pada Kompetensi Keahlian Teknik Gambar Bangunan UPT SMK Negeri 1 Kalianget Sumenep. Sampel penelitian adalah Kelas XII Kompetensi Keahlian Teknik Gambar Bangunan. Alat pengumpulan data adalah angket dan dokumentasi, serta dianalisis menggunakan statistik deskriptif. Hasil penelitian sebagai berikut: (1) kualitas input siswa berdasar nilai Ujian Nasional SMP masuk kategori cukup baik, (2) pelaksanaan pembelajaran masuk kategori cukup baik, dan (3) prestasi belajar siswa masuk kategori cukup baik.
Keywords
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.17977/tk.v37i1.4106
Jurnal Teknologi, Kejuruan, dan Pengajarannya
ISSN 2477-0442 (online)
Email: teknologikejuruan.ft@um.ac.id
Jurnal Teknologi, Kejuruan, dan Pengajarannya is indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
![](/public/site/images/angger/logo_um_transparancopy.png)