STUDENTS’ WILLINGNESS TO COMMUNICATE IN ENGLISH THROUGH VIRTUAL CLASSROOM

Chotmaniyah Chotmaniyah, Yazid Basthomi, Mirjam Anugerahwati

Abstract


Abstract: The aim of this study is to describe students’ willingness to communicate in English through virtual classroom during Covids-19 Pandemic. This study used descriptive qualitative research design, conducted at SMK Negeri 8 Malang. Data collection methods were obtained from students’ responses on questionnaires and compiled with transcripts of the virtual interview result. The finding showed the students preferred to communicate in English written rather than English spoken.

Keywords: student's willingness, English communication, virtual classroom

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan kesiapan para siswa untuk berkomunikasi menggunakan bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan desain kualitatif deskriptif yang telah dilakukan di satuan pendidikan SMK Negeri 8 Malang. Adapun pengambilan data dilakukan berdasarkan hasil tanggapan para siswa dalam mengisi kuisioner dan dikonfirmasikan dengan hasil wawancara antara peneliti dengan siswa yang terlibat dalam penelitian ini. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwasanya para siswa lebih memilih berkomunikasi menggunakan bahasa Inggris secara tertulis.

Kata kunci: keinginan siswa, komunikasi Bahasa Inggris, kelas virtual


Keywords


student's willingness; English communication; virtual classroom

Full Text:

PDF


Copyright (c) 2021 Jurnal Pendidikan Humaniora

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


Jurnal Pendidikan Humaniora

Education Journal Of Social Sciences

Graduate School Of Universitas Negeri Malang

Lisensi Creative Commons

JPH is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License