Students’ Critical Thinking and IRF Sequence in English Literature Class

Setiawan Furqoni, Mirjam Anugerahwati, M Misbahul Amri

Abstract


Abstract: This study is intended to investigate the communication using IRF sequence, issues occurred during teaching-process, and critical thinking in Basic Analysis of Poetry class. The result indicates that the faculty member used questions to build ELT students’ critical thinking and ELT students believe that by reading a lot of poems will help them to develop their critical thinking. In conclusion IRF sequence with certain modification will help the faculty member to communicate with the students.

Keywords: basic analysis of poetry, ELT students, classroom discourse, IRF sequence, critical thinking

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meneliti komunikasi menggunakan runtutan IRT, masalah yang terjadi selama proses pengajaran, dan pemikiran kritis dalam kelas Analisa Dasar Puisi. Hasil menunjukkan bahwa dosen menggunakan pertanyaan untuk membangun pemikiran kritis para siswa Pendidikan Bahasa Inggris dan para siswa pendidikan Bahasa Inggris percaya bahwa membaca banyak puisi akan membantu mereka untuk mengembangkan pemikiran kritis mereka. Kesimpulannya, runtutan IRT dengan penyesuaian tertentu akan membantu dosen untuk berkomunikasi dengan para siswa.

Kata Kunci: analisis dasar puisi, mahasiswa pendidikan bahasa Inggris, wacana kelas, IRF sequence, berpikir kritis


Keywords


basic analysis of poetry, ELT students, classroom discourse, IRF sequence, critical thinking

Full Text:

PDF


Copyright (c) 2021 Jurnal Pendidikan Humaniora

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


Jurnal Pendidikan Humaniora

Education Journal Of Social Sciences

Graduate School Of Universitas Negeri Malang

Lisensi Creative Commons

JPH is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License