The Use of tape Missouri Learning Mathematics Project for Students on Surface area of ball

Pentri Arfia Dewi

Abstract


Penggunaan Pita Melalui Pembelajaran Missouri Mathematics Project untuk Memahamkan Siswa tentang Luas Permukaan Bola

Abstract: This study will describe the use of ribbon through Missouri Mathematics Project learning for students on ynderstanding the surface area of ​​the ball.  This Learning is implemented based on the learning stages Missouri Mathematics Project, combined with manipulative materials. This research is a class act. Each cycle consists of three meetings. In this study it is also conducted studies on the students' answers. The results shows that the application of learning using manipulative materials ball and ribbon can make the students understand the surface area of ​​the ball.

Key Words: manipulative materials, Missouri Mathematics Project, the hang, the surface area of ​​the ball



Abstrak: Penelitian ini akan mendeskripsikan penggunaan pita melalui pembelajaran Missouri Mathematics Project untuk memahamkan siswa tentang luas permukaan bola. Pembelajaran yang di-laksanakan berdasarkan pada tahapan pembelajaran Missouri Mathematics Project yang dipadukan dengan bahan manipulatif. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas. Setiap siklus terdiri dari tiga kali pertemuan. Dalam penelitian ini juga dilakukan kajian dari jawaban siswa. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penerapan pembelajaran menggunakan bahan manipulatif bola dan pita da-pat memahamkan siswa tentang luas permukaan bola.
Kata kunci: bahan manipulatif, Missouri Mathematics Project, memahamkan, luas permukaan bola

Full Text:

Download


DOI: http://dx.doi.org/10.17977/jps.v1i2.4157


Jurnal Pendidikan Sains

Journal of Science Education

Graduate School of Universitas Negeri Malang, Indonesia

Lisensi Creative Commons

JPS is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License