Development of Android-Based Mobile Learning On Ecosystem Materials To Increase The Interest in Learning Elementary School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alhafidz, M. R. L., & Haryono, A. (2018). Pengembangan mobile learning berbasis android sebagai media pembelajaran ekonomi. Jurnal Pendidikan Ekonomi, 11(2), 118–124.
Arikunto, S. (2013). Pengembangan Instrumen Penelitian dan Penilaian Program.
Azmi, M. (2016). Pengembangan Mobile Learning Sebagai Alternatif Media Pembelajaran di Masa Depan. Prosiding Seminar Nasional Teknologi Pendidikan.
Basori, B. (2017). Efektifitas Komunikasi Pembelajaran Online Dengan Menggunakan Media E-Learning Pada Perkuliahan Body Otomotif. Jurnal Ilmiah Pendidikan Teknik Dan Kejuruan.
Demir, K., & Akpinar, E. (2018). The Effect of Mobile Learning Applications on Students’ Academic Achievement and Attitudes toward Mobile Learning. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6(2), 48–59.
Drigas, A. S., & Pappas, M. A. (2015). A review of mobile learning applications for mathematics. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 9(3).
Hardinata, R., Murwitaningsih, S., & Amirullah, G. (2018). Pengembangan mobile learning sistem koordinasi berbasis android. Bioeduscience, 2(1), 53–58.
Kumar, B. A., & Mohite, P. (2018). Usability of mobile learning applications: a systematic literature review. Journal of Computers in Education, 5(1), 1–17.
Liu, M., Scordino, R., Geurtz, R., Navarrete, C., Ko, Y., & Lim, M. (2014). A look at research on mobile learning in K–12 education from 2007 to the present. Journal of Research on Technology in Education, 46(4), 325–372.
Munir. (2015). Multimedia Konsep dan Aplikasi dalam Pendidikan.
Nafi’a, M. Z. I., Kuswandi, D., & Wedi, A. (2021). Development of Tringo Based Multiliteracy Learning Model Design as an Effort to Improve Student Writing Skills. International Conference on Information Technology and Education (ICITE 2021), 172–176.
Nafi’a, M. Z. I., Kuswandi, D., & Wedi, A. (2022). Desain Pembelajaran Multiliterasi Berbasis Konsep “Tringo” dalam Peningkatan Mutu Pembelajaran di Abad 21. JAMP: Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 5(2), 115–124.
Nudin, B. (2020). Konsep Pendidikan Islam Pada Remaja di Era Disrupsi Dalam Mengatasi Krisis Moral. LITERASI (Jurnal Ilmu Pendidikan), 11(1), 63–74.
Pereira, O. R. E., & Rodrigues, J. J. P. C. (2013). Survey and analysis of current mobile learning applications and technologies. ACM Computing Surveys (CSUR), 46(2), 1–35.
Purwanti, E. (2018). Pengembangan Kapasitas Manusia dalam Profesionalisasi Guru Sekolah Dasar di Indonesia. Jurnal Kreatif: Jurnal Kependidikan Dasar, 8(2), 1–13.
Puspitarini, Y. D., & Hanif, M. (2019). Using Learning Media to Increase Learning Motivation in Elementary School. Anatolian Journal of Education, 4(2), 53–60.
Rahayu, J., & Solihatin, E. (2019). Pengembangan Modul Pembelajaran Online Pada Mata Pelajaran Kimia. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan.
Setyadi, D. (2017). Pengembangan mobile learning berbasis android sebagai sarana berlatih mengerjakan soal matematika. Satya Widya, 33(2), 87–92.
Shalikhah, N. D. (2017). Media pembelajaran interaktif lectora inspire sebagai inovasi pembelajaran. Warta Lpm, 20(1), 9–16.
Sidiq, R. (2020). Pengembangan E-Modul Interaktif Berbasis Android pada Mata Kuliah Strategi Belajar Mengajar. Jurnal Pendidikan Sejarah.
Sukamto, B. C. A. (2012). E-Learning Jaringan Komputer Berbasis Web dan Aplikasi Mobile. In Jurnal Teknik Elektro. scholar.archive.org.
Suryawan, I. P. P., & Permana, D. (2020). Media Pembelajaran Online Berbasis Geogebra sebagai Upaya Meningkatkan Pemahaman Konsep Matematika. Prisma.
Williamson, B., Potter, J., & Eynon, R. (2019). New research problems and agendas in learning, media and technology: the editors’ wishlist. In Learning, Media and Technology (Vol. 44, Issue 2, pp. 87–91). Taylor & Francis.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/jptpp.v8i1.15663
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Asep Sunandar
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, & Pengembangan Journal of Education: Theory, Research, and Development Graduate School Of Universitas Negeri Malang JPtpp is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License |