The Analysis of Role Teacher Personality Competence, Curriculum, and School Climate on Islamic Student’s Morals Amid the Covid-19 Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bungin, M. B. (2008). Metodologi Penelitian Kuantitatif: Komunikasi, Ekonomi, dan Kebijakan Publik Serta Ilmu-ilmu Sosial Lainnya. Jakarta: Kencana.
Burga, M. A. (2019). Implementing Punishment in Building Characters of Students at Pondok Pesantren DDI Mangkoso. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama dan Keagamaan, 17(2), 147–157. https://doi.org/10.32729/edukasi.v17i2.582
Burga, M. A., Arsyad, A., Damopolii, M., & Marjuni, A. (2019). Accommodating the National Education Policy in Pondok Pesantren DDI Mangkoso: Study Period of 1989-2018. Islam Realitas: Journal of Islamic & Social Studies, 5(1), 78–95. http://dx.doi.org/10.30983/islam_realitas.v5i1.862
Dhofier, Z. (2015). Tradisi Pesantren: Studi Pandangan Hidup Kyai dan Visinya Mengenai Masa Depan Indonesia. Jakarta: LP3S.
Ghazali, M. B. (2003). Pesantren Berwawasan Lingkungan. Jakarta: CV Prasasti.
Haryono, S. (2007). Metodologi Penelitian Bisnis Teori dan Aplikasi. Jakarta: PT Intermedia Personalia Utama.
Iswandi, I. (2019). Efektifitas Pendekatan Keteladanan dalam Pembinaan Akhlak Siswa di MIN Bandar Gadang. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 10(1), 113–136.
Lickona, T. (2012). Educating For Character: How Our School Can Teach Respect & Responsibility. New York: Bantam Books.
Manan, S. (2017). Pembinaan Akhlak Mulia Melalui Keteladanan dan Pembiasaan. Jurnal Pendidikan Agama Islam-Ta’lim, 2(1), 49–65.
Mastuhu. (1994). Dinamika Sistem Pendidikan Pesantren: Suatu Kajian tentang Unsur dan Nilai Sistem Pendidikan Pesantren. Jakarta: INIS.
Mulyasa, E. (2015). Manajemen dan Kepemimpinan Kepala Sekolah. Jakarta: Bumi Aksara.
Nuriman, N. (2016). Pengaruh Iklim Institusi Pendidikan Dayah terhadap Kepribadian Santri. Jurnal Al Mabhats, 1(1), 148–167.
Ruswandi, U., & Badrudin. (2010). Pengembangan Kepribadian Guru. Bandung: CV Insan Mandiri.
Samae, M. S. (2017). Pengaruh Keteladanan Guru dalam Menanamkan Nilai Akhlak Siswa di Madrasah Tsanawiyah Negeri 2 Surakarta. Skripsi, Surakarta: Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Saondi, O., & Suherman, A. (2010). Etika Profesi Keguruan. Bandung: Refika Aditama.
Saripah, I. (2016). Peran Orang Tua dan Keteladanan Guru dalam Peningkatan Mutu Pendidikan Akhlak Siswa Madrasah Ibtidaiyah. Studia Didaktika, 10(2), 19–32.
Silalahi, U. (2015). Metode Penelitian Sosial Kuantitatif. Bandung: PT Refika Aditama.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R & D. Bandung: Alfabeta.
Sukmadinata, N. S. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Thoha, M. C. (1990). Strategi Pendidikan Islam dalam Mengembangkan Manusia Indonesia yang Berkualitas. Dalam Makalah Seminar oleh KMA-PBS IAIN Walisongo. Yogyakarta: IAIN Walisongo.
Zarkasyi, H. F. (2015). Sistim Pendidikan dan Pengkajian Islam di Pesantren dalam Kontek Dinamika Studi Islam Internasional. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama dan Keagamaan, 13(3) , 335–348. https://doi.org/10.32729/edukasi.v13i3.245.
Zuhriy, M. S. (2011). Budaya Pesantren dan Pendidikan Karakter pada Pondok Pesantren Salaf. Walisongo: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 19(2), 287–310.
DOI: http://dx.doi.org/10.17977/jptpp.v8i1.21336
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Ruslan Ruslan, Saparuddin Saparuddin, Muhammad Alqadri Burga
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, & Pengembangan Journal of Education: Theory, Research, and Development Graduate School Of Universitas Negeri Malang JPtpp is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License |