Pemahaman dan Keterampilan Siswa dalam Pengelolaan Sampah Rumah Tangga dan Penerapan E-Media

Mimien Henie Irawati Al Muhdhar

Abstract


Abstract: Students' Understanding and Skills in Managing Household Waste and the Implementation of E-Media. This classroom action research aims at examining how the implementation of e-media can improve the understanding and the skills of students of various levels of education in Malang in managing household waste. Through the stages of planning, implementing, observing, and reflecting, the study reveals that the implementation of e-media can improve the  understanding and skills of students of elementary schools, junior high schools, and senior high schools.

 

Abstrak: Pemahaman dan Keterampilan Siswa dalam Pengelolaan Sampah Rumah Tangga dan Penerapan E-Media. Penelitian ini telah dilakukan pada tahun 2010 di kota Malang. Tujuan penelitian tindakan ini adalah untuk mengetahui meningkatkan pemahaman dan keterampilan siswa dalam pengelo­laan sampah rumah tangga. Tahap-tahap penelitian meliputi perencanaan, pelaksanaan tindakan, observasi, dan refleksi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penerapan E-Media VCD 6M telah meningkatkan pemahaman dan keterampilan dalam pengelolaan sampah rumah tangga oleh siswa SD/MI, SMP/MTs, dan SMA/MA di kota Malang.


Keywords


e-media, pemahaman, keterampilan, sampah rumah tangga,e-media, understanding, skills, household waste management

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.17977/jip.v18i1.3377

Free counters!Creative Commons LicenseCheck Google PageRank
Jurnal Ilmu Pendidikan by Jurnal Ilmu Pendidikan is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Based on a work at http://journal.um.ac.id/index.php/jip.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://journal.um.ac.id/index.php/jip. View My Stats